Tuesday, June 21, 2011

:: Suatu kebetulan yang manis ...


Kata orang , bila kita teringatkan seseorang, pasti orang tu pun akan ingat kita jugak.. betul ke? Entah.. Jangan minta jawapan dengan aku sebab aku tak tau betul atau tidak.. Yang pasti dan yang aku tau, aku pernah alaminya.. dan aku anggap ini satu kebetulan yang sangat manis.. 
Semalam , sambil lepak depan tv, mengadap laptop tanpa gangguan si hero kecik, aku layan fb, dalam kepala memang tengah fikir pasal kawan sorang ni.. Dah lama tak dengar khabar berita.. Tup tup, masuk mesej kat fb chat tu.. buat aku tersenyum sambil geleng kepala.. Macam tak percaya. Tapi ini hakikat.Bukan khayalan. Dia yang aku tengah terbayang difikiran, tetiba hantar mesej tanya khabar... wahhhh..... maniskan kebetulan yang begini..



Orang kata jugak, kalau kita rindukan seseorang, orang tu akan rindu kita lebih dari yang kita rasa.. Itu pun aku tak tau.. tapi itu pernah terjadi pada aku.. Sedang aku rasa rindu pada teman2 dimasa lalu aku, telefon berbunyi, bukan ada orang dalam kecemasan, tapi teman yang aku rindu yang call... aku tau dia rindu aku lebih sebab dia call aku, sedang aku cuma rindu tapi tak pernah call pun... dan ayat pertama dia , "kau sihat, tetiba je teringat kat kau, rindu pulak... "

Dan teori yang boleh aku simpulkan , orang akan ingat kita bila kita juga ingat orang.. errrr, ayat aku macam tak betul kan.. hentam je lah.. 
Tapi, ooo... hidup aku sentiasa ada  TAPI  .. tapi, alangkah lebih manis dan bahagia kalau orang yang aku sayang juga sayang aku seperti mana aku sayang dia.. Tak perlu lebih, cukup sayang aku sebanyak mana aku sayang dia.. Memang bahagia kan... 




7 comments:

  1. aku jarang rasa macam tuh.selalu kalau kau rindu kat someone mesti aku cepat-cepat buat tak tau..pedih kadang2.

    ReplyDelete
  2. kdg2 btol jugak..kalo kite t'pk org 2, tup2 ade die..x kol pon , msg....mak la yg slalu mcm 2..tau2 je die..hehe

    ReplyDelete
  3. betul sis..kdg2 qaseh pun alami mende yg sama.. kdg2 ckp kat dalam hati ''dah lama xnmpak dia , tiba2 Allah pertemukan '' itu lah keajaiban.. n kita tersenyum sorg diri .. so suwit hehe

    ReplyDelete
  4. Bisk, aloh la kamu, jgn dipendam rasa sendiri..bila rindu, lafazkanlah,..


    Ecah, tepat sekali kan..

    PapaMifz, saling igt mengingtati, utu yang penting kan..


    Qaseh, kan, mmg sweet sangat,. dan rasa bahagia tiba2..hihii

    ReplyDelete
  5. selalunyaa mmg kebutlan begitu...byk kali juga terjadi...kuasa Allah..

    mama pun mengharapkan org yg mama syg..menyayangi mama sekuat mama menyayangi dia.......

    ReplyDelete
  6. @Mama Gee</Semoga mama sentiasa disayangi..:)

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..