Monday, September 6, 2010

Sayang nenek

Balik kampung minggu lepas jumpa nenek...dah uzur benar dia sekarang...cucu2 pun dah tak berapa kenal...dah masuk peringkat nyayuk....Tapi aku tersangat tersentuh + bangga sebab nenek bagitau semua orang yang aku lah cucu yang paling dia sayang.... :)
Betapa bangga + terharu aku masa tu... iyelah...seumur hidup aku tak pernah ada orang yang buat kenyataan begitu khas untuk aku... ma abah aku pun tak pernah cakap sayang aku....tapi aku tau diorang sayang aku.... dan orang yang paling dekat dihati aku pun tak pernah lagi ucapkan kata2 itu...ohhh...terlalu berharga kalimah itu buat aku sekarang....



Aku rindu nenek.....aku tahu kenapa nenek sangat sayangkan aku...sbb aku cucu yang sudi mendengar celoteh nyer dari kecik sampai skrg...dari kecik aku mmg dibesarkan nenek....sepupu yg lain pun ada jugak yang tinggal dgn nenek....nenek sayang semua cucu tapi aku yang teratas...tersangat la bangga aku...
Dan tanpa aku sedar, n3 ini aku taip dengan titisan air mata....aku terkenang nenek...aku terbayang eratnya pelukan nenek, aku terbayang nenek yang terbongkok2 masak nasi manis kegemaran ku....aku terbayang nenek yang menangis sebab sedih tgk aku kena pukul  dgn ma.... ( ma aku dulu sangat garang, pantang silap mmg kena pukul )....




4 comments:

:: Apa kata hati ..