Sunday, September 26, 2010

dari kakasih buat kekasih

sering aku terdiam dan membisu
membuat ku lelah dan tanpa arah
coba mengertilah, coba pahamilah
arti cinta sesungguhnya

dan letakkan letihmu di sini
ku berjanji kau takkan pisah kini
sejuk sepi senang
dan tanyakan bintang
hanya kau lah yang ku sayang


ku latih kau terbang di atas awan
agar kau tegar dan tak terkalahkan
jadilah jagoan seperti yang kuinginkan
agar dapat ku banggakan

namun sikapmu kini telah berubah
membuatku resah dan serba salah
kau berdiam diri, membuat nadiku berhenti
katakanlah hei kekasih


coba kau pikirkan, coba kau renungkan
apa yang kau inginkan telah ku lakukan
coba kau pikirkan, coba kau renungkan
tanya bintang-bintang hanya kau lah yang ku sayang


coba kau katakan apa yang kau inginkan
apa yang kau butuhkan telah aku berikan
coba kau katakan apa yang kau inginkan

( lirik lagu Do'i-kangen band )




Telah aku korbankan segala rasa untuk kita.. Telah aku pasrah atas segala yang tidak aku ingini sepanjang kita bersama.. Telah aku redha walau tidak seikhlas hati atas segala yang telah kau lakukan..
Telah aku maafkan atas setiap rasa derita itu walau aku tak pernah lupakan setiap kejadian yang telah kau lakarkan disetiap sudut hati aku..

Lalu, ape lagi yang harus aku lakukan demi sedikit rasa bahagia?? Apa lagi ya??
Aku yang tak pernah berubah sejak saat kali pertama kau jatuh cinta padaku..Aku yang dulu, tetap aku yang sama kini...Apa lagi ya???
Aku yang tercalar hatinye, tak pernah kau tahu kan??? Kalaupun kau tahu, tak pernah kau cuba tuk megubat lara hati ini...
Bukan kata bermadah pujangga yang aku ingin...Bukan jua kata pujukan rayu mesra yang aku dambakan...
Bukan juga intan berlian yang aku perlukan...
Lalu apa mahuku??? Oh, kekasih...yang aku inginkan, hanyalah sebuah pengertian....Aku mahu kau mengerti aku telah terlalu banyak derita kernamu...Cukup kalau kau cuba mengerti...

Dan sesekali, cuba kau letakkan dirimu ditempatku...
Cuba kau rasa ape yang aku rasa saat kau calarkan hatiku....

Ya, kau mungkin melihat aku tersenyum, aku ketawa, aku ceria...Tapi kau takkan pernah tahu betapa hati aku sarat derita...Hati aku sudah tak punya rasa...

Kekasih, aku pernah nekad meninggalkan mu, aku pernah cuba lari....
Tapi antara kita ada rantai yg mengikat...yang membuat aku terus disini...disisimu biarpun aku derita....

3 comments:

  1. rahsia hati tiada siapa yang tahu... so kita la kena bagi org lain tau rahsia tu.. :D
    kuman "Hangin" Entry

    ReplyDelete
  2. salam ...tadi ada tinggalkan pesan pasal domain
    boleh layari blog ini untuk keterangan lebih lanjut..boleh bertanya sendiri dengan adminya

    http://amiruldin.com/2010/domain-names-are-now-rm28-80-per-year/

    ReplyDelete
  3. alamak jiwangnyerrrrrrrr ohhhh tidakkkkkk

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..