Tuesday, August 2, 2011

:: Segmen Kancil8349 : Pengalaman Korang Semasa Dan Selepas Solat Terawih

Dah lama tak join apa2 segmen.. Ini dari pemilik kancil .. Pengalaman solat terwaih.. 

korang nak join klik kat kat sini
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~ Saya tak ingat sebenarnya bila saya start p solat terawih ni.. dalam sekolah rendah kut... tapi banyak main2 la masa tu.. haha...

Bila dah meningkat remaja sikit, aura "gatal" tu ada la datang sikit.. Saya ikut solat terawih sebab nak skodeng pakwe2 yang pergi terawih... rumah dekat je ngan surau.. belum azan lagi saya dah standby dekat beranda rumah.. sebab boleh nampak sape2 yang lalu nak pergi surau.. Ma abah tengok, huihhh... semangat anak nak p terawih, tak tau yang anak dia nak nak p menggatal... 

Kat surau, saya mesti amik port tepi2 dekat tabir, .. masa tu surau ada tabir tengah2.. pisahkan lelaki ngan perempuan... masa tu masa saya asyik la duk melilau kat tabir sebelah...  skodeng... gatal...

Pendek kata tak miss la p surau.. Tapi itu dulu... sekarang tak buat dah kerja2 tak senonoh tu.. 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



10 comments:

  1. terima kasih join segmen kancil...

    lucu gak cerita pengalaman kamu nie...ingat lelaki jak yang skodeng...rupanya perempuan gak...hehehehe...apapun, itu dulu. Mahu dapatkan lelaki yang soleh...kununlah katakan...hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha.. part skodeng tuh takleh blah... msti dak spot dak laki yg rajin g surau kan..hehehe

    btw dtg jenguk dr segmen yg sama.. salam kenal..:)

    ReplyDelete
  3. pergi terawih sebab nak skodeng pakwe...haha x boleh blah...

    ReplyDelete
  4. adeihhh sahabattt..
    pengakuan berani tu.. hahaha..

    masa kecil dulu saya diasuh menjadi seorang kaki masjid..selalu je azan kat masjid kg tu.. sekarang ?? err.. kurang sikit ciss!!!..

    ReplyDelete
  5. aku cuma nak makan jer.

    terawih adalah masa untuk teruja dengan menu yang disediakan.

    ReplyDelete
  6. kalau skrg pergo terawih nak usha pakwe,terbalik la dunia rumah tangga Fiqas...EE pegi terawih masa umur 7 thn kot..da best part is EE dpt duit rm0.50 org tua beri sbb rajin dtg masjid...kemain seronok sbb masa tu duit sbyk tu mmg besar..ari2 pegi tmpt mak EE semayang sbb nak dpt duit lps abis terawih.

    ReplyDelete
  7. bnyk pengalaman ni..xtau yg mane satu nk cite....hehe

    ReplyDelete
  8. bnyk pengalaman ni..xtau yg mane satu nk cite....hehe

    ReplyDelete
  9. ha ha ha..nakal juga fiqas ni ye...kisah dulu2 yg seronok...

    ReplyDelete
  10. Salam,
    Senarai segmen Kancil dah siap..jom terjah mereka yang lain...

    http://kancil8349.blogspot.com/2011/08/segmen-kancil-8349-pengalaman-korang.html

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..