Thursday, January 13, 2011

:: kenapa aku nekad nak resign ???

Sebelum kluar rumah nak pergi interview, sempat siapkan satu n3..ini memang luahan hati aku...aku luah kat sini sebab aku rasa bebas..tak ada orang yang akan cut aku punya cakap,tu yang penting..Oke, aku memang suka kerja kat company ni..tapi tu dulu la..sebelum Boss baru aku masuk.. Klau korang biasa masuk blog aku ni dari dulu lagi, aku pernah tulis kat sini pasal bos aku tu...Aku tak boleh nak co op ngan dia sebab dia dah bawak masuk dia punye kroni jadi asst. manager n sorang lagi exec..Tak kisah sangat bab tu, janji diorang boleh buat kerja... Tapi, masalah nya, diorang tu tak pandai buat kerja...Semua beban aku dan kawan2 aku yang tanggung...Kerja dia kami yang buat...Dah 3 bulan masuk kerja, satu kerja pun tak tahu...Lepas tu pulak duk la cakap aku ni tak nak ajar dia..Hampeh...mentang2 dia dia ada baik punya backup, suka hati je nak buat fitnah...
Korang ingat lagi tak aku pernah tulis kan pasal tunngu aku punye GM balik untuk setel masalah ? ni la masalah nya... kami dah bersemuka dah...dengan GM n HR sekali.. Merah padam, pucat lesi diorang bertiga...Tapi , keputusan masih terawang2...aku nekad, memang aku akan resign jugak....
Apa yang aku tak puas hati?? banyak... pasal kerja no 1 la...korang fikir la, dia exec, aku ni kuli cabuk je, kenapa aku kena cover kerja dia?? kerja aku tak kurang, bertambah lagi...tak terpikul dah beban..dia?? sedap2 duk goyang kaki, tiap bulan gaji masuk 3-4 ribu...kerja dia aku buat, apa kesss?? Bila ditanya bila nak start buat kerja dia, boleh dia jawab " i tak tau la buat, nanti u ajar la i step by step ", kepala hotak dia, dah 3 bulan satu apa pun tak tau...aku ajar bkn nak amik port pun... take note pun tidak...macam ni yng duk bangga dengan dia punya deggre tu....
Last aku memang sentap betul bila time appreasal utk bonus dan kenaikan...Baru buat semlam sedangkan dua date 2 minggu yang lepas..saja buat lambat...Dan korang tau apa aku dapat?? nothing beb...sia2 aku duk bertungkus lumus selama ni...paling sengal dia boleh judge aku punye appraisal tu untuk 2 bulan yang aku kerja dengan dia...sebab dia baru masuk kan 2 bln lebih....habis tu mana aku punya performance yang 10 bulan lagi tu???? dia boleh cakap " yang tu i tak boleh buat apa sebab i kerja dengan u pun baru saja, ini je yang i boleh nampak "... dalam hati aku cakap , memang bangang.!!!!!!!!!!!!!

So, korang kalau kat tempat aku apa tindakan korang???

8 comments:

  1. hmm..sgt menyakitkan hati. kasi hempuk kepala die (kalo bole)..cheer dear. amik cuti lame sikit, tgk die leh handle x? (kaki cucuk!)

    ReplyDelete
  2. masalah kita hampir sama...masalah kerja.huhu

    kalau dalam soal fiqas,bisk pilih resign...siyes itu yang terbaik dari soal kerja kita dan kita sendiri diperlekehkan..usaha kita langsung tak pandang....ah,sangat berat bekerja macam tuh.

    tapi pilihan di tangan fiq..

    ReplyDelete
  3. Kertas A4 pon biase gak involve dalam performance appraisal ni... Slalunye kalau management buat requirement 8, kertas A4 letak 4 jek kihkihkih...Kalau dorang mintak 6, kertas A4 letak 3...lantak dorang lah nak bagi berape pon kenaikan...tak heran...pandai-pandai la dorang jawab kat akhirat besok.

    Sabor ye Fiqas, ini semuaaa.... DUGA ANNNNNNNNNNN!

    ReplyDelete
  4. maslah tu kalau dpt bos mcm tu. hmm... kalau dpt cari kerja lain kira ok ler tu. good luck :)

    salam ziarah.

    ReplyDelete
  5. insyaallah esok2 dpt la rezeki tu..
    cayork!

    [^_-]kun.

    ReplyDelete
  6. uiittt fiq marah betul tue??? kalau angah pun sama gak quit macam fiq...

    Fiq angah pun nak quit gak ada tak job kosonggggggg????????

    ReplyDelete
  7. apa kes dh kerja 3 bulan tp kerja pun xtau buat...makan gaji buta ke apo...kalo junior ke ok lg la,ni lak berjawatan...hmmm...

    ReplyDelete
  8. paish, mmg sakita hati tau..rs cam nak bunuh je..hahaha

    Bisk, aah, btl..mmg dah pk cam tu..resign jln terbaik..

    Kertas A4, angap ini dugaan yg boleh mematangkan kita kan?

    Khairi, tgh berusaha cari kerja lain..

    Kun, insyaa allh..

    Angah, marah betul ni tak tipu..nak berenti gak ke? meh kita sama2 cari kerja...hehehhe

    Papa, betul , masuk dekat 3 bulan dah, klu org tanya apa2 terkebil2 nak menjawab, kesudahanya, pas kat kitorang ni..hampehh tau..

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..