Wednesday, October 27, 2010

Nak buat Jahat tak ??


Semalam aku geram sangat kat member office aku ni... geram sangat2... sebab?? ohhh... dia dah jadi parasit.. Parasit ?? apa tu ?? korang fikir la sendiri ya.. tak pun nanti aku xplain kat next n3 ya...

So, apa aku buat semalam ?? Aku tanya my dear mr google la apa nak buat ...
Haaa... aku jumpa ini... Cara2 nak pedajal member offiice...
Dan aku dah buat pun semalam step yang no 1 tu... keh keh keh .... next step bakal menyusul ye...

Haaa... jangan main2 ngan aku ya...!!!


Aku jumpa ni kat Blog HujanBatu.com...
Aku nk share ngan korang jugak... yang nak jadi jahat cam aku...hahahhaha

Eh, aku minta izin dah tau ngan tuan punya blog HujanBatu nak amik ni tau... Terima kasih tuan blog HujanBatu sbb bagi izin... :)


Oke... ni la dia cara nk pedajal tu ... :-


1. Terbalikkan screen komputer!
Caranya dengan menekan Ctrl + Alt + Arrow kebawah .. haha terbalik, mungkin tak semua pc / laptop boleh buat.. tetapi pc/laptop modern kebiasaanya boleh buat. Nak betulkan balik cuma tekan Ctrl + Alt + Arrow keatas.

2. Tukarkan warna scheme kepada high contrast!
Caranya dengan menekan Shift(kiri) + Alt(kiri) + Prt Scr lihat lah semua jadi hitam putih.. nak betulkan tekan kembali key2 tadi.

3. Jadikan mouse gila!
Zaman sekarang semua mouse sudah mengunakan optik dan bukan lagi bola dibawahnya.. kalau masih gunakan bola.. tak boleh la beb.. ok ambil selotape clear  tapekan bawah mouse optik tadi.. ha jadi begong la kejap lagi mouse tu.. he he..

4. Mouse hantu!
senang install komputer mangsa dengan mouse wireless tanpa disedari.. anda control mouse  wireless dari jauh.. cuba gerakan bulat.. dan bergerak sedikit2.. keyboard wireless pun boleh juga!


Oke, selamat mencuba dan selamat berjaya ..!!!!

6 comments:

  1. hahaha..macam best.ley la try buat.org nk kcau lappy pon xjd.tq.XD

    ReplyDelete
  2. idea jahat nih..takut nanti nak buat jahat kat orang pastu terlupa plak, naya..

    ReplyDelete
  3. wah macam best jer kalau dajalkan org ok gak kan??

    ReplyDelete
  4. nak tnye gak , parasit uhh pe ?
    thee thee (: sila jwab lbh dpd 30 pth prkataan serta katakata aluan yang memuji saya -..-

    ReplyDelete
  5. eka..parasit tu kutu kepala lah...heeee

    ReplyDelete
  6. ajie ~ mmg syok,best nih..gempak lagi..

    eila ~ berani buat berani tanggung...hihihi

    angah ~ best.. sila cuba dioffice nnt ya..

    eka ~ ala eka ni, nk kena jawab gak ke??

    ain ~ hentam je la.. :)

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..