Friday, October 22, 2010

Sweet Sour ~ Nasz

Hye .. !!!
Salam jumaat semua...

Nak citer pasal novel ... Sweet Sour yang ditulis oleh Nasz.. Ini karya sulung dari Nasz..memang meletop.... Best sangat .. Betul...Dekat 4-5 kali gak la aku ulang baca novel ni..

Kisah pasal Joe yang sanggup buat apa saja untuk Lia.. walaupun apa yang dia buat tu salah ...
Dan Lia yang mulanya adalah kawan merangkap buah hati Zarul, adik Joe.. 
Cerita ni masuk dalam kategori cinta lepas kawin la.. Tapi lain skit dari novel yang lain...

Korang yang sukakan novel memang harus dapatkan novel ni.. aku bagi 10/10 tuk novel ni... 

Korang boleh jugak baca sikit2 episod awal kat blog Nasz... korang terjah la sendiri ya kalau nak tahu lebih... 

Novel ni aku beli on9 kat JS.. boleh dapat sign penulis... :)


Aku suka cara Nasz bercerita... seakan membawa kita bersama...  ayat memang sempoi...

kulit depan - comel kan ??

belakang ~ sampai lunyai, mana taknye, 4-5 kali aku ulang baca...

nampak tak?? kan ada sign penulis tu.. Beli ngan JS boleh dapat..


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

AYang manis, harum lagi wangi itu Zarul

“Kira orang ni taraf cincin gula-gula ni ajelah.”
“Sepuluh ringgit tu.” Sungguh-sungguh dia cakap.
“Berkira... baru sepuluh dah kecoh... bukannya seribu pun.” Aku jeling dia.
“Banyak cakap pula... kalau tak nak bagi balik.” Dia hulur tangan kiri.

Tak tahu pula macam ni punya seronok apabila dapat cincin... walaupun hanya cincin gula-gula.
“Ni kira orang ‘cuplah’ ni.” Sambung dia lagi.
Aku simpan senyum. Tak boleh senyum depan-depan ni, nanti dia perasan!

B Yang pahit, masam, masin, payau itu Joe Jambul

“Bayar cincin ni.” Kata dia. Betul ke ni, apa yang aku tengah dengar ni.
“What?” aku terjerit di situ.
“Pay for this.” Relaks aje dia mengarah aku lagi.
“Okey... saya bayar!” Aku jeling dia.

Tapi kan, juling biji mata aku tengok bil RM10 000 kat Tiffany tu. Gila ke apa? Batu planet mana dia pakai buat cincin bodoh ni!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

8 comments:

  1. ooo Fiqas suka membaca ye... lagi novel hooo no angah tak minat baca novel

    ReplyDelete
  2. Best best best..pasal novel ni la CAH tak tidur satu malam...hahaha...kerja gila betul rasanya.

    ReplyDelete
  3. nak beli. macam besh. tengs share. ;)

    ReplyDelete
  4. woahh... tajuk novel tu sgt unik..
    kecik2 dlu sy suka mkn gula2 sweet sour tu.. :D

    ReplyDelete
  5. angah ~ tak minat ek?? saya hantu novel...:)

    Cah ~ sama la kita...mmg tak tido mlm habiskan jugak novel ni..

    payeen ~ mmg best sgt novel ni...

    Solihin ~ :)

    ReplyDelete
  6. Memang novel nie best! Cara penyampaian nya relax.... Suka suka suka... ;)

    ReplyDelete
  7. luv it too.. sangat2 sweet da.... n very close to me, plez nasz wat lagi novel2 cam 2, xyah jiwang2 sempoi2 jer, hehe

    ReplyDelete
  8. haaaaa..mmg best gile2..par joe jambul tu..sempoi abis...jatuh cinta aku kalau joe tu btol2 wujud...hahaha

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..