Sunday, March 13, 2011

:: Adakah musim bunga itu lagi ??


Musim bunga bersulam cinta, harumnya pernah aku hirup dulu..
Saat melewati indahnya gugur dedaun luruh... juga pernah aku rasa..
Peritnya musim kemarau , juga pernah aku lewati ..
Indah duka , telah aku rasa .... 

Lalu apa lagi ? 
Semua telah aku telan .. harus ... bukan tidak tidak lagi ..
Sandarkan harapan ... jangan sesekali .... 
Biarkan saja arus masa ... 

Boleh saja aku berlari .. kejarkan musim bunga yang baru ...
Tapi tegakah aku membiarkan sepohon pokok kering dan layu melalui musim2 nya sendirian ? 
Tidak sesekali.... biar aku layu, biar aku kering dan kontang , biar aku parah ....

Biarlah musim bunga itu berlalu pergi....
kerna aku pun tidak pernah pasti, adakah bahagia aku dimusim sana??
Sedang disini sudah aku pasti apa yang harus aku jalani.....

Biarpun musim bunga bersemi cinta bukan untuk ku lagi.......




4 comments:

  1. OH BUNGA...
    jangan kau curang dgn aku..

    OH BUNGA...
    jangan kau berpaling dari aku...



    oh kak fiqas...
    jom kita tido...

    ReplyDelete
  2. entry kamu membuatkan orang berfikir tentang perasaan kamu saat ini..malah sehingga menyusup ke dalam kehidupan kamu..really?

    okay!end up.

    jangan risau selagi kamu merindui musim bunga,pasti saja kamu merasainya..mungkin dari tempat yang berbeda.

    ReplyDelete
  3. wr, oh wr, nnt mimpikan aku ye... hihihi..:)

    Bisk, ye, biasanya aku menulis apa yang aku rasa saat itu,.. :)

    Bunga, oh , lupa, masih ada bunga kembang mekar disana, pttlah bunga ku disini layu...:P

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..