Saturday, March 26, 2011

:: Bangkit lah sayang....




Sering kali aku terfikir, apakah semua benda yang terjadi ni adalah balasan dosa2 aku ?
Semak otak ... banyak sungguh yang terjadi ... banyak sangat .. tak daya... 

Tak pernah senang hati ... tak tahu nak tahu, dah tahu hati pulak yang sakit ... Lebih senang dan bahagia rasanya kalau aku tak pernah tahu .. Tapi itu lah, dicari, digodek, ketemu jua, jiwa yang merana.. 

Sedang dia, masih enak begitu ... tak pernah terpikir kah sedetik dihati tentang aku? 
Selalu aku renungkan, kenapa senangnya aku dibuat begini ? Adakah sebab aku nampak tak kisah ? 
Apa kah perlu aku menjerit, memaksa, memberontak dan seisi alam tahu baru kau kan tersedar dari lena yang panjang ?

Atau sehingga aku canang-canangkan semua kekhilafan diri mu itu pada seluruh alam ? Mahukan begitu ?? 
Biar seluruh alam ini pandang jijik, jelik ..!! Tapi kau tahu aku tak kan begitu...

Dan sungguh, kebenaran itu sangat menyakitkan hati nurani... 

Bangkit lah sayang, cukup , lenamu terlalu panjang ... bangkit dari mimpi, perjalanan kita masih jauh kecuali kalau memang mahumu begitu ... teruskan , dan cukup jalan seiring kita sampai disini ...  


Atau kah menunggu sehingga aku dihantar diwad gila baru kau kan tersedar ??




13 comments:

  1. bangkitla sayang..yeeah..kite mesti bangkit..xbleh leka..heheh

    ReplyDelete
  2. apa yg kita hadapi adalah...sama ada ia balasan atau dugaan..

    apa yg kita perlu lakukan adalah...
    bersabar dan berdoa..

    p/s: ku nantikan kebangkitan mu Fiqas..:)

    ReplyDelete
  3. balasan atau tidak itu lah ujian yg perlu ditempuhi ..gembira itu ujian sedih itu juga ujian

    ReplyDelete
  4. cik ceria, leka dalam lena yang panjang..:)

    Cah, sudah bangkit tapi asyik jatuh..:(

    Qaseh, semua ujian yang harus kita hadapi, suka atau tidak..

    Bisk, baik kau tidur terus...:P

    ReplyDelete
  5. bangkit sym..bunga tetap ada di sisi..

    ReplyDelete
  6. Fiqas..
    Fiqas juga harus 'Bangkit'.. !

    ReplyDelete
  7. Sering kali aku terfikir, apakah semua benda yang terjadi ni adalah balasan dosa2 aku ?
    Semak otak ... banyak sungguh yang terjadi ... banyak sangat .. tak daya...

    yup2,alin tau..sbb alin pon mcm 2 .byk sgguh dugaan dtg bertimpa2.tp alin cube pikir positif wlopun kadang2,bukan kadang2 tp slalu menitis air mata.huhuh
    kuat ye! ^_^

    ReplyDelete
  8. mama pun selalu fikir mcm tu....tp..takpelah...mama redha dgn segala dugaan yg Allah bg...walaupun mmg tak daya nk menaggungnyaa lg...

    sabarlah ya fiqas...jgn byk pk....cuba cari ketenangan hati tu..

    ReplyDelete
  9. dear byk2 sbr..i know u can do it ^^

    ReplyDelete
  10. bagi jek huhu. kite pendam sebab kite takut. tapi ekcili kita kene gak wat sumthing yang boleh die bangkit balik macam dulu,. bagi die npk kite balik. ;p

    ReplyDelete
  11. bangkit...cepat bangkit...tapi angah sini siap bangkit lagi hehehe

    ReplyDelete
  12. nape ni kak fiqas?
    rindu dgn sy ek?
    kekeke...

    take care kak

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..