Thursday, March 10, 2011

:: Farewell @ Orkid Thai

 Last friday, aku dan member satu dept. keluar dinner.. kira farewell la ni .. kat orkid thai, sec. 9 .. makanan boleh tahan la sedapnya... harga pun boleh tahan jugak tapi berbaloi dengan quantity makanan tu ..

Asyik makan je aku ni kan.. adik aku pun dah komen , sejak aku kerja kat sini, asyik duk jelajah restoran je... :D

Malam ni pun kitorang keluar makan lagi.. sebab last week ada yang tak dapat dtg.. so , diorang gantikan dengan malam ni ... makan lagi aku... ..


~ ini aku dengan budak2 offiice.. melayu 2-3 kerat je, ramai chinees la, tapi diorang ok.. boleh 1 kepala punye la .. ni gambar sebelum pergi makan tu, kat office .. ~



 ~ dah reserve tempat kan, so makanan pun cepat je la sampai... servis pun ok.. kira macam 1 table 1 waiter .. ok la kan ... ~ 



 ~ ini antara menu kami malam tu.. semua sedap2 woo... kami order set.. satu set untuk 10 orang makan .. ada 10 jenis menu untuk set yang kami pilih ni .. ~



 ~ ikan masak 3 rasa.. sedap gak cuma ikan dia agak garing ... kalau lembut sikit lagi sedap kut .. ~



~ ayam masak sweet sour .. memang sedap.. qty makanan agak banyak la... cukup untuk 10 orang tu.. ~ 



 ~ ini aku suka sangat .. butter prawn .. udang dia memang terasa sangat fresh.. manis isinya.. memang yummy yummy la.. .


~ brokoli ngan mushroom .. aku tak suka ni...sebab aku tak makan sayur.. hehehe.. tapi nampak cantik kan sayur ni, hijau je.. fresh sangat ..~



 ~ ini paling aku suka.. ini adalah isi ketam... masak apa aku tak tau.. tapi rasanya dia ada campur madu kut... dia garing , sedap... ~



 ~ ini pulak tauhu sup telur.. sedap sup dia tapi tauhu tu aku tak makan sebab aku tak suka tauhu ...~



 ~ tomyam seafood , dia hidangkan dalam mangkuk besar... nak makan ceduk la masuk mangkuk kecik ni .. rasanya agak masam masam manis.. thai style .. ~



 ~ ini pulak shark fin masak dengan telur .. sedap ... ~



 ~ sotong tepung... sotong dia lembut sangat... tak kenyal... ~



 ~ ini ada lah ketam ... masak cili .. tak pedas, rempah dia terasa.. sedap jugak.. tapi aku tak berapa nak pandai makan ketam ni.. so, main gigit2 je lah.. penukul disediakan ... ~



~ Inilah restoran tu, kat sec 9 shah alam ... kat tingkat bawah, nampak biasa je.. naik tingkat atas, nampak eklusif skit la...ada bilik VVIP kalau nak privacy ... ~


Total semua malam tu, dalam RM360... kira berbaloi la untuk set 10orang makan dengan 10 menu.... 



~ malam ni kat tupai tupai lak ... ~




10 comments:

  1. berbaloi?RM360...?

    huhu,kalau Bisk takkan habiskan duit sebanyak tuh untuk makanan yang sekejap sajer terasa.

    sayur lar sedap,apalagi kalau masak tumis..peh,tak kisah kalau sekalipun berlauk hanya sayur saja.

    njoy ur nite

    ReplyDelete
  2. weh, murah la tu kak...
    kiranya 1 kepala just rm35 hengget...

    berbaloi2 bgi org yg kuat makan...

    sedap laa butter prawn tuh...
    sy suke...
    dah lama tak makan...

    ReplyDelete
  3. cuba berlapar malam ni..
    tapi bila datang sini..ohhh beratnya dugaan..

    ReplyDelete
  4. omg...sedapnyer... reasonable larh price die eh.. tupai2 lagi mahal kot...heee..more entry bout food plz...heee

    ReplyDelete
  5. Bisk, aloh bisk, itu untuk 10 org...
    sayur, waduh, saya tak suka...:(

    WR, betul, berbaloi utk org kuat makan...butter prawn tu mmg sedap..

    Kiwi, jom p makan...:P

    Sipara para, owhhh... heheheheh...

    Cik kiah, aah la..tupai2 lagi mahal.. rasanya biasa2 aje...kat orkid thai lebih baik kut..

    ReplyDelete
  6. Perghhhh memang berbaloi la kalo harga cmtu....semua nampak sedap giler...

    ReplyDelete
  7. wahhhh sedapnyerrrrrrr makan sakan yerrrrrr

    ReplyDelete
  8. yang fiqas tak makan tulah yg mama suke...sedapnyaaa...nyum2

    ReplyDelete
  9. Han, sedap nya boleh tahan...


    Angah, saya masak fail, tapi makan saya tererr... hihih'


    Mama, nampak sedap, tp tak leh telan... :)

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..