Thursday, March 24, 2011

:: Moga aku tidak tersasar ...

Hidup kita ni banyak sungguh dugaan dan godaan yang datang tika kita susah , tika kita dilanda ombak badai ...
Datang nya menggoda iman yang dah memang tak sekuat mana... Rapuh ..

Aku juga begitu .. tak malu nak akui, aku sering tersasar, sikit tak banyak.. Tapi syukur aku cepat tersedar, lantas setiap kali aku tersasar , aku bisikkan dihati, ..
" jangan, ini bukan aku .. aku akan seperti dia kalau aku biarkan godaan itu berlarutan " 

Jangan jadikan alasan " aku bukan malaikat " untuk berbuat sesuatu yang terlarang.. sesungguhnya yang terlarang itu godaan.. itu aku sematkan dilubuk hati aku tiap kali aku tergoda.. pun begitu masih tersasar .... 

Hati memang tak kan tenang tiap kali iman yang nipis ini , diganggu gugat... syaitan dan iblis bertepuk sorak... meraikan kemenangan menyaksikan anak cucu adam terpanar dengan godaan perasaan... 

Oh kamu, berlalu pergi lah ,  kerana imanku tak sekuat mana.. jangan tunjukkan aku jalan yang salah, jangan digodek rahsia hati aku.. jangan dicungkil apa kata hati... biarkan ia larut dan membeku sendiri... kerana itu lebih baik... 

Jangan biarkan syaitan, iblis dan hawa nafsu bersorak meraikan kemenangan... .



7 comments:

  1. sesungguhnya iblis itu boleh berjalan dalam darah manusia..mau tak mau kita kena terus berhadapan dengannya.Hanya dengan-NYA kita perlukan pertolongan untuk dijauhi dari kekejaman iblis yang terlaknat.

    ReplyDelete
  2. "oh semestinya aku akan menggoda mu..." ~ bisikan iblis...

    ya, kadang2 sy tersasar juga...
    walhal dah benam dalam hati tidak mahu terjebak...

    but, selalulah beringat...

    ReplyDelete
  3. Fiqas sahabatku..
    selain pertolonganNYa.. saya doakan fiqas punya sahabat yg benar2 memahami dan dipercayai dalam menjadi 'sokong' di kala jiwa merebah..kita seringkali tertewas..kerana kita hanyalah manusia...

    ReplyDelete
  4. angah tetap menggoda fiq hehehe... nie fiq sibuk ke??semenjak start keje baru????

    ReplyDelete
  5. samalah fiqas..mama pun pernah digoda bisikan syaitan dan pernah pun tersasar...tp alhamdulillah..jumpa jalam balik semula...lepas tu kuatkan diri supaya tak tersasar lg...mudah2an

    ReplyDelete
  6. Bisk, syaitan dan iblis sentiasa menunggu masa lalainya kita kan..

    WR, itu lah kita, kdg2 perlu diingatkan...

    ReplyDelete
  7. Mad, terima kasih.. sy juga harap begitu..bukan sahabat yang membawa rebah saya cari, tapi yang datangnya , ssh utk ditepis...


    Angah, belum start busy lagi tapi masih dlam training kat hq.. so, tak leh layan tenet sanagt la..:)


    Mama, time susah banyak godaan.. tgh jiwa parah, time tu lah dtgnya...

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..