Monday, March 7, 2011

:: Kita kawan ...

Lepas hantar surat resign hari tu, my boss panggil meeting keesokan paginya ... Dia mohon maaf atas keterlanjuran kata, dengan sikap no mood dia pada kami ... dia jelaskan segalanya.. Dan dia pohon , kami tetap dan masih kawan , seperti suatu masa dulu .. 

Dan katanya, dia tak pernah berniat dan tak akan ada hak untuk halang kami resign .. < kami tu merujuk aku dan kawan baik aku kat sini .. Sue yang aku panggil unyah tu ... rezeki kami, dapt kerja sama2 ...>
Ya, aku faham... siapapun pasti akan tertekan dengan situasi begini ... setelah dept. aku ni kelam kabut sebab 3 mangkuk ayun dulu tu buat hal... banyak benda yang kena buat balik.. 

Hati aku sejuk .. biasalah kan , aku ni cepat benar sejuk hati .. kami kembali seperti dulu .. boss aku merangkap kawan aku ... dia lelaki chiness, baik orangnya..cuma mungkin akan ada ketika2 yang dia nampak down.. normal la kan, boss mana yang tak tension .. :P

Malam tu, jumaat , kami pergi makan kat Orkid Thai, sec 9.. kami 7 orang semuanya termasuk boss aku tu la.. lepas yang kes dia marah masa aku bagi surat resign tu, kitorang dah tak nk ajak dia sebenarnya.. tapi dah dia minta maaf, kami masukkan balik dia dalam group kami .. heheheh.. kan aku dah kata aku ni cepat sejuk hati ..
Tapi aku masih rasa terkilan bila ada sorang ni, yang seakan2 tak puas hati bila kami nak resign.. tak apa lah, tak ada effect pun kat aku ni ...




6 comments:

  1. jadilah seorang pemaaf...

    adatlah tuh kalau ada perasaan tak puas hati..abaikan jer dan tak perlu jelaskan apa-apa untuk itu.

    ReplyDelete
  2. maafkan....dan cuba lupakan..tp kadang2 hati kita ni boleh maafkan..tp sukarr nk lupa kan?

    semoga fiqas dpt sesuaikan diri di tempat baru...semoga seronok bekerja di situ nnti :)

    ReplyDelete
  3. wahhh bestnyer fiq dah bebas sekarang..1 mnth notices yer... best tul la... ada kosong lg tak?? hahahha

    apa pun kita sebagai umat kena sentiasa memaafkannya...tul tak fiq...

    ReplyDelete
  4. teruskan perjuangan ditempat baru...moga tempat baru lebih best & happening...

    ReplyDelete
  5. Bisk., sy mudah memaafkan tapi tak mudah melupakn...

    Mama, aah... betul..nk maaf senang, tp nak lupa, tak mungkin rasanya..

    Angah, seminggu notis je..compony tu bayar....nnt kalau ada sy roger angah ek..

    Sunah, kesian jugak tp nk wat cam mana..

    Cah, insya allah...amin

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..