Wednesday, March 16, 2011

:: Minggu Training dan berita dari kampung..

Minggu ni dah kerja tempat baru,.. training seminggu ni.. agak boring la training kan.. kadang2 tu ngantuk.. aduhh..tak tahan ngantuk... 
Kawan2 baru semua ok.. alhamdullilah... semua ok.. kerja pun dah balik awal.. pukul 6 aku dah sampai rumah.. kalau dulu, selagi tak cecah pukul 9, tak nampak lagi tangga rumah tu.. Tak ada la Afiq nak merungut ummi balik lambat lagi lepas ni...  :-)


Tapi kan, H.R bagitau gaji bulan ni tak masuk sebab diorang ni close accaunt 12hb.. aku masuk kerja 14hb... Pokai bulan depan ... harapkan gaji separuh kat tempat lama je la jawabnya .. Tak dapat nak enjoy sakan la bulan depan....


Aku dapat berita dari kampung... rumah abah kena geledah dek pencuri.. tapi yang peliknya pencuri tu tak amik apa apa pun.. Pencuri tu masuk siang hari, masa tu ma abah tak ada, dioarang balik ziarah nenek belah abah aku... Yang ada kat rumah cuma nenak belah ma aku jelah..sorang diri je.. nenek aku tu dah uzur ... nasib baik la dia tak apa2.. 
Habis semua bilik digeledah..tunggang langgang semua barang.. tapi itu lah, pencuri tu tak amik2 apa apa pun.. padahal tabung syiling kemain banyak dalam bilik adik aku ... 

Satu lagi berita dari kampung , bapa mertua aku masuk hospital.. Lelah katanya..kena tahan wad... Semoga dia tak ada apa2 yang serius..dia memang ada sakit asma dan lelah... dah uzur jugak dah dia pun.. doakan kesihatan dia ye korang semua... 



9 comments:

  1. ya ALLAH, mcm2 dugaan ye kak...
    semoga nenek, mak, abah & bapa mertua akak sehat2 sejahtera...

    ReplyDelete
  2. salam ziarah..

    moga segala urusan dipermudahkan..

    ape yg berlaku ada hikmahnye..

    moga bapa mertua sihat..:)

    ReplyDelete
  3. ecah doakan smua baik2 aje...(^_^)

    ReplyDelete
  4. fiqas yg dihargai..
    pelik jugak tu.. tentu ada yg dicarinya tu.. syukurlah tiada yg buruk berlaku..
    saya doakan segala yg terbaik utk sahabat saya ini..fiqas..bye..

    ReplyDelete
  5. harap semua dalam keadaan selamat...

    ReplyDelete
  6. subhanallah..macam2 hal terjadi kan?? tak pe fiq mungkin dugaan tempat baru kot..yg penting angah doakan semuanya selamat...aminnn

    ReplyDelete
  7. wr,terima kasih.. mudah2 mereka semua sihat..

    cik ceria, harap begitulah..

    Ecah, mekasih ecah..

    ReplyDelete
  8. Mad, kami pun pelik jugak, ntah apa la yg dicari nya..tapi syukur la nenek saya selamat...terima kasih mad..

    Bisk, terima ksih..

    Angah, terima kasih angah, mungkin ini ujian untuk saya..ada rahmat yang menanti dihadapan sana..insya allah..

    Bunga, terima kasih ,semua selamat..

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..