Thursday, December 16, 2010

:: Aduhhhh korang.....

Semalam member sekolah aku kat tag photo kat fesbuk....walayehhh...sentap weyh...sampai hati korang weyh buat aku cam ni...terkilan hati aku ni...haru beb haru....

Korang tau tak, tu febret aku tu... huwarggg...rasa cam nk balik klantan time tu jugak...sadis la sungguh..
Apa la korang ni, hampeh nyer member...saje nak bagi aku sentap kat sini...


Diorang gotong royong buat asyura kat kampung...best woo benda ni...febret aku lak tu...dulu masa aku zaman kanak2, bila nk makan asyura ni, mesti cari tempurung, bg cantik2 tempurung tu, licin berkilat, bersih, pastu beratur kat tepi kawah...tunggu oarng cedokkan yang panas2 tu...itu dulu la kalau kat kelantan...kat tempat lain aku tak tau la pulak....
Tapi sekarang mana ada dah...

Tap mmg tak patut tau member aku tu, pegi tag gambar2 kejadian kat aku....buat aku terbayang2, teringat2 asyura ori dari kelantan ni...Kan bagus klu diorang ni pos kat aku sikit....:)

Bubur asyura kat sini tak sedap..tak kena ngan selera aku....
Pernah la dulu sekali, ada jiran depan rumah aku, bg bubur asyura....aku punya la xcited...masuk dapur buka tuppurware , alamak ehhhh....aku tgk tu sebijik cam bubur nasi....kempunan aku beb time tu...Lepas tu la baru aku tau, bubur asyura kat belah selangor ni mmg lebih kurang cam bubur nasi....
Lepas tu jugak la aku balik kelantan, paksa ma abah aku buat...time tu dah lepas dah pun bulan buat asyura ni...tp ma abah aku buat la jugak...sekali ngan jiran2 aku pun terlibat sama....mula2 pelik gak jiran2 aku tuh...apa tak nya, dah lepas musim...tapi diorang redah jek...

Situasi kat office???? aku redah jugak....projek baikkkkk punya tengah rancang dalam kepala....tunggu masa nak on je....

Sabtu nanti planning nk g Perak... ada kenduri...nak jalan2 sekali la...ermm...nak p mana ye kat perak nnt....apa yang best ye?? aku nak p kenduri tu kat Bote kut...lepas tu aku tak plan lagi nak singgah mana...

 












4 comments:

  1. Fiqas buatlah bubur asyura stail k'tan nanti boleh bg CAH rasa...hehehe..bubur asyura selangor especially masyarakat jawa memang ala ala bubur lambuk...

    p/s:CAH pun tgh carik tpt nak gi kat Perak tu..:D

    ReplyDelete
  2. meh la sini fiq hantar sikit kat angah

    ReplyDelete
  3. da lama tmpt saya x buat ashura..

    anyway.. blog anda menarik. dan follow anda..

    ReplyDelete
  4. cah ~ tak pandai...pandai makn je..hehehehe..

    Angah ~ cam mana nak anta, fiqas pun tak rasa..

    Magrib ~ tq..selalu2 la dtg sini..:)

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..