Monday, December 20, 2010

:: Rooftop Rant...Hlovate..



Salam semua...ari tu aku ada bgtau nak buat review novel yang aku br baca kan...oke, aku mulakan dengan novel ni ek..Dah lama dah sebenarnya novel ni, aku jek yang br baca...Korang kaki buku tu, mesti beli buku ni...


Hlovate mmang penulis yang menulis dengan gaya yg tersendri...lain dari yang lain..semua novel dia yang aku dah baca mmg menyentuh dan memikat hati...tidak terlalu berat dan tidak terlalu ringan..gaya bahasa yang santai dan terselit unsur islamik....penuh pengajaran..


Rooftop Rant, dari sudut pandangan aku, mmg sangat menarik..Bukan novel yang berunsur cinta pasangan kekasih semata2...Kasih sayang keluarga yang dicari...Garapan yang menarik, buat aku menangis jugak....mmg menyentuh hati....Trisy yg hilang kasih sayang ibu bapa, menyepi diri diatas bumbung., berjumpa dengan Jade, berkawan bukan bercinta..



Sinopsis belakang buku:


Lontarkan
...kalau tidak ia meracun
kongsikan
...walau hanya pada awan-awan


Mereka berbicara di atas bumbung
Episod hidup memang berbeza tapi cerita mereka masih selari!


Allah takkan bebankan hamba-Nya dengan
apa yang dia tak mampu!


Hidup tak selalunya lawa
tak selalunya ada pelangi
kalau nak kata a bed of roses pun, duri-durinya tetap ada
kadang-kadang... bilamana 'malapetaka' itu datang,
terasa macam kena gelek ke bumi dek ahli sumo
rasa macam dah tak mampu bangkit
rasa macam dah tak mampu hela nafas


Dengarkan HLOVATE berbicara:
tentang hikayat Rooftop Rant dari puncak Wisma Topaz ini...
tentang Trisy dan Jade...


tentang bukit yg sayup di depan
tentang angin yg membawa salam di belakang
tentang lang sewah yg berlegar melayah di atas
tentang deretan kenderaan yg bersesak-sesak di bawah


dan mereka terus bercerita...
sesudah berani meruntuhkan tembok hati dan dinding rasa


mampukah dibeli tangga-tangga untuk mencapai cita-cita?


ini cerita sebuah bicara
bicara bumbung namanya....






3 comments:

  1. CIK TOM ~ MMG MENARIK...BOLEH MASUK DLM SENARAI WAJIB BACA...:)

    ReplyDelete
  2. dah masuk dalam senarai buku harus beli tapi sampai sekarang tak terbeli lagi..huhu!

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..