Thursday, December 23, 2010

:: Perak - Part 2


Alemak ehh...lama bebenor aku nak continue part jalan- jalan kat Perak ni kan...hehehhe... oke, kita sambung cerita yek...Macam best pun kan??? best la bagi aku...ada cerita yang menarik kat kenduri tu tau...tak sabar nak cerita nih...

Kami satu family bertolak dari Shah alam dalam jam 8 pagi lebih kurang...Terus ke Ipoh dulu sebab nak pick up anak buah en.suami aku...Singgah kejap kat R&R Tapah......Orang punya la ramai...bersesak beb kat situ...Tapi nak buat cam mana, dah perut lapar..tak breakfast lagi...redah je lah...

Sampai kat tempat kenduri dalam jam 12.30..Kenduri kat Bote..pengantin perempuan tu kawan adik ipar aku...Cantik molek orangnya...peramah n mesra alam orangnya...
Makanan kenduri pun sedap yang amat...

Pendekkan cerita, ada 4 kejadian yang terjadi...kira ala-ala hari ini dalam sejarah la daalm hidup aku...

* Tengah syok duk pilih lauk, datang 1 orang pakcik nak tambah lauk...terus cakap cam ni " eh, awok tak boleh makan dah lauk ni, awok dah makan banyak dah ...... " eh terkejut la aku beb, aku sorang je duk ceduk lauk tu...sebab aku terkejut, aku pandang pakcik tu dengan reaksi luar biasa aku la..kening kerut sikit, mulut buka sikit...hehhehe..dan pakcik tu perasan aku kat situ...pas tu br la dia cakap "awok" tu kat perak membawa maksud "saya"...cehhhhh....buat gabra aku jek... dah duduk baru aku teringat,kan aku duk selalu baca blog orang perak Mad ngan D08...haila....

* Baru nk start makan, pakcik sebelah aku tetiba tanya aku, " tak suka ayam ke? " aku jawab.." makan..dah ambik ni ha..." sambil tunjuk lauk dalam pinggan aku...tetiba je seketul ayam tercampak elok dalam pinggan aku...pakcik tu bagi ... main campak je dalam pinggan aku...dia cakap dia ambik lauk ayam tu banyak...ish la pakcik....

* Tengah tunggu rombongan pengantin, aku duk bawah pokok dekat khemah dengan adik aku...ada makcik kat sebelah aku ni....pap!!! rasa pedih sikit pipi aku beb....apa jadi?? makcik tu latah rupanya...ada orang datang nak salam ngan dia..dia terkejut, angkat tangan , melayang sedap jek landing kat pipi aku.....adik aku bantai gelak jek..hampeh tul la...

* Dalam kete, aku buka telur kenduri tadi...color putih...aku tau la telur itik tu...tapi aku tak sangka la itu telur masin....dah kopek kan, nak tak nak aku mkan la jugak masin pun...sedap jugak beb...ini first time aku pergi kenduri dapat telur masin.....


Oke...itu je cerita kat tempat kenduri .... nanti aku sambung part pergi Teluk Batik lak...Lepas kenduri tu kitorang pergi sana... 

~ to be continued ~

1 comment:

  1. wow gi ke perak ke??? sama la... angah kat gopeng yer hehehe

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..