Tuesday, December 21, 2010

:: Syukur...terima kasih...


Pagi ini, macam biasa, mulakan keje dengan satu rasa...PAHIT...mcam kopi tanpa gula tanpa susu...
Tapi aku redha dan redah je... tak lama lagi pun..insya allah .. i will find my way...

Nak share something disini.... tentang syukur... tentang aku....
Beberapa minggu lepas , aku new girl masuk keje kat office ni...Tengok dia menerbitkan rasa syukur yang amat dalam dihati aku...Bukan nak burukkan dia tambah lagi aku pun bukan sempurna...Tidak..ini sekadar muhasabah diri utk aku dan mungkin boleh share ngan korang diluar sana...

Oke, terus cerita ya... Kenapa dengan dia??
Dia sangat gemuk...berlapis sana sini... belum kawin, usia dalam 26 kut... dia sgt seksi walaupun dia gemuk...free hair... dan dia ada kencing manis....

Jadi, kenapa pulak dengan aku??
Aku ni selalu fikir diri aku buruk, tak cantik, gemuk, dan byk lagi benda negatif yang beraja dihati aku...
Saat mula aku tgk dia depan mata aku, dalam hati aku berdetik sesuatu....syukur....aku bersyukur sangat....
Kenapa?? sebab, walaupun aku tak cantik, aku sudah cukup complete sebagai wanita..aku sudah punya suami, aku sudah punya cahaya mata dari rahim aku sendiri...semestinya aku harus bersyukur...
Walau aku tak cantik,aku gemuk,  ada orang masih sayang aku..aku ada kawan2 yang mengambil tahu, aku ada family yang sentiasa mengambil berat, aku ada suami yang aku pasti masih ada cinta untuk aku...

Aku sering mengeluh, kenapa aku gemuk  tak ada la gemuk sangat pun aku ni  , ... Diluar sana, ramai lagi yang lebih gemuk dari aku...tak ke aku patut bersyukur...??
Memang la kan kita manusia sering melihat kekurangan diri berbanding kelebihan yang kita ada...Syukur la dengan apa yang kita ada...

 







1 comment:

  1. CAH pun ada rasa macam Fiqas tu...Alhamdulillah sgt2 kan? walaupun tidak secantik dan selawa Erra Fazira atau se 'vouge' maria farida tapi kita masih kategori yang 'complete':P

    ReplyDelete

:: Apa kata hati ..